یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
مرتضی مطیعی - سمنان

حوزه/ امام جمعه سمنان با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات، گفت: هیچ دلیلی برای شک و تردید به منظور شرکت در انتخابات وجود ندارد و مردم با مشارکت پرشور انتخاباتی در ساخت آینده کشور نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای بزرگ امام علی(ع) این شهر، اظهار داشت: شکوه حضور ملت ایران در آیین تشییع پیکر شهید جمهور تجلی یافت و اکنون صحنه انتخابات رخ‌نمایی اقتدار و وحدت ملی است.

نماینده ولی فقیه در سمنان بیان کرد: استکبارستیزان و دشمنان به شکوه حضور مردم در انتخابات نظام جمهوری اسلامی ایران چشم دوخته‌اند و مشارکت حداکثری مایه افتخار استکبارستیزان و خار چشم بدخواهان است.

وی تأکید کرد: هر برگه رأی، گام بلندی برای ساخت و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران است و بعد از اعلام نتایج، طرفداران نامزدهای انتخاباتی همراه و پشتیبان رئیس‌جمهور منتخب باشند.

امام جمعه سمنان با اشاره به نامهربانی‌های عربستان و همراهی‌نکردن در ایجاد شعبه‌های اخذ رأی در چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری برای زائران در حج تمتع، ابراز کرد: ۴۷‌ هزار زائر ایرانی در عربستان حضور دارند که این افراد به دلیل فقدان همراهی سعودی‌ها، از رأی دادن محروم شدند.

نماینده ولی فقیه در سمنان اضافه کرد: عربستان واهمه دارد تا مردم آنجا خواستار مردم‌سالاری مانند ایران شوند و بر همین اساس برای برگزاری انتخابات ایران در آنجا همراهی نکرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی اظهار کرد: بازگرداندن چند مستندساز ایرانی، سخت‌گیری‌ها، فشار و دستگیری تعدادی از حجاج ایرانی، از دیگر نامهربانی‌های عربستان است که انتظار می‌رود سرپرست وزارت امور خارجه در این زمینه اقدام لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه روند رأی گیری چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری از ایرانیان در ۹۵ کشور جهان در حال انجام است، یادور شد: برخی کشورها در ظاهر روح همدلی و مهربانی دارند، اما در برگزاری انتخابات همراهی نکردند.

امام جمعه سمنان، تصریح کرد: شرکت در انتخابات و انتخاب نامزد اصلح که ادامه دهنده راه شهید جمهور باشد، می‌تواند حرکت کشور در مسیر درست را تضمین کند.

وی با اشاره به هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی از ششم تا دهم تیرماه، یادآور شد: آمریکا از حقوق بشر به عنوان ابزار استفاده می‌کند، ادعای حقوق بشر آمریکایی دروغ بزرگی است که باید افشا شود.

وی اضافه کرد: هرجا فتنه‌ای شکل می‌گیرد، آمریکا در آن فتنه نقش دارد، حمایت از تروریست‌ها در غرب آسیا، پشتیبانی از رژیم کودک کش صهیونیستی و سکوت در مقابل کشتار مردم غزه و یمن از جمله بی‌اعتنایی‌های استکبار به حقوق بشر است.

امام جمعه سمنان اظهار کرد: کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، فاجعه حمله به هواپیمای حامل ۲۹۰ مسافران ایرانی بی‌گناه در دوازدهم تیر ۱۳۶۷، تحریم گسترده مالی، اقتصادی و سیاسی و ترور سردار حاج قاسم سلیمانی از نشانه‌های ادعای واهی حقوق بشر استکبار است.

وی با بیان اینکه خانواده در اسلام نظام مستحکمی است، اضافه کرد: دشمنان به دنبال پایش نظام خانواده در کشورهای اسلامی هستند، چرا که انسان‌های آزاده و صالح از خانواده شکل می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در سمنان، با اشاره به در پیش بودن روز مباهله در بیست و چهارم ذی‌الحجه، خاطرنشان کرد: این روز اثبات حقانیت نبوت و امامت در تاریخ جهان اسلام است که باید آن را گرامی بداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha